Direktlänk till inlägg 19 oktober 2017

Psyket

Av utmattad - 19 oktober 2017 15:36

Nu mår kroppen bättre men huvet strular istället. Ska på 50-årsfest i morron men har ingen lust eller ork. Känner en viss press vilket gör det lite rörigt. När en kompis sen 35 år tillbaks fyller är det ganska taskigt att inte komma när han har bett om det. Har fått väldiga problem med tvång o ansvar. Så fort det blir lite press på en så klarar man det inte. Blir det för mycke press blir man aggresiv och det är inte roligt för nån. Dom här problemen har ställt till det privat väldigt mycke. Klarar te.x inte av förhållanden. Det blir oftast en stor press att man måste ta hänsyn, vilket är igentligen en självklarhet så blir det tufft. Måste kunna göra saker när jag vill o kan, kan jag inte det blir det en sorts press och jag drar mej undan direkt. Låter konstigt men är svårt att sätta ord på hur det känns. Kan inte ens ha husdjur för att det är ett ansvar jag inte kan ta eller vill ta. Idag är det en dag som jag låst dörren och vill vara för mej själv. Har märkt själv att jag drar mej undan mer och mer från folk. Kommer jag inte undan så brukar jag göra mej osams med folk för att slippa. Börjar bli lite folkskygg då jag inte orkar med så mycke. Ibland kan jag säga ifrån till folk bara för att jag vet att dom pratar för mycke men släppa in folk som kan vara tysta långa stunder. Det här med förhållande är tråkigt för jag tycker om att ha en hona runt mej men klarar bara ett kort tag sen måste jag backa ur. En del förstjänar att jag backar men dom flesta förstjänar det inte. Det blir ju skuldkänslor för det men dom flesta förstår så jag umgås med dom flesta som kompis. Det får man va tacksam för. Det är tråkigt att man vill försöka men det slutar alltid med att jag sårar nån.  Näe, nu får man försöka ladda för i morron.


M.V.H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av utmattad - 5 februari 2018 15:00

Har inte skrivit nåt på länge. Har inte mått så bra sen November när det kom nya hot från försäkringskassan. Har varit rätt körd i både huvet o kroppen. Har inte haft varken energi eller motivation. Gick väl in i ganska kraftig depression och hade in...

Av utmattad - 4 december 2017 15:35

Jag sitter och funderar på vad jag råkar ut för och vad många andra råkar ut för. Varför psykisk ohälsa? Kan det ha nåt med att tryggheten för sjuka och gamla råkar ut för bl.a. Det finns mycke som dom gör undersökningar och statestik på men har nån ...

Av utmattad - 17 november 2017 23:08

Förstå att man har sån värk och så mycke runt omkring sej så man inte vet hur femtiofyra stavas med siffror. Fick sitta flera sekunder med fingrarna på tangentbordet innan jag kom på: Aha, det stavas 5 och 4. Man blir lite orolig alltså. Denna förban...

Av utmattad - 15 november 2017 12:53

Idag är det en dålig dag psykiskt. Min dotter ringer till mej ledsen. Hon har lite problem med ångest och depretioner sen hennes bror tog livet av sej/min son. Hon mådde riktigt dåligt igår och mådte ta sin ångest medicin vilket gör att hon inte vakn...

Av utmattad - 12 november 2017 21:11

Nu har jag varit hundvakt hela helgen. Det har varit trevligt men dom här promenaderna man får göra är inte roliga. Vid tillfället är dom trevliga och nyttiga men efteråt. Så underbar jävla värk i bena o ryggen efter dom små TREVLIGA promenaderna. Nu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards