Direktlänk till inlägg 24 oktober 2017

Usch, oj, aj, pust.

Av utmattad - 24 oktober 2017 18:49

Nu är man i läge igen för att skriva lite. Har varit 50-årsfest hela helgen. Man är nog lite för gammal för att klara en hel helg. Tagit några dagar att komma igen. Kroppen är i rätt hyfsat skick nu, mycke för att jag inte gjort speciellt mycke i några dagar.

Man kan ju prata lite om alla läkare man träffat. Några har man i minnet medans andra fallit i glömska. Har varit sjukskriven till o ifrån sedan 2002, några stycken har man träffat på. Ljuger nog inte om jag påstår att jag träffat mellen 30-40 stycken. Man kommer ihåg dom bästa o dom mest korkade. Den ''roligaste'' tiden var för ett par år sen. Läkarna skulle bara sjukskriva 2 månader i stöten så på 11 besök träffade jag 9st olika läkare. Eftersom man inte fått någon direkt förklaring av någon läkare utan bara lite antydningar så började man själv leta orsaker på nätet. Efter antydningar som att ''när inte huvet klarar mer får kroppen ta hand om det'', eller som en sjukgymnast sa ''Det sitter ju i huvet på dej o det kan inte jag göra nåt åt'', så började man där omkring o leta. Hittade snart stress och utmattning och massa symptom stämde. Till och med saker so jag själv inte tänkt på. Konstiga saker som, ''herpes''. Dök upp från ingenstans. Hade inte några dåliga ligg. ''Klåda'', kliar över hela kroppen. Mest när jag slappnar av. Fått frågan flera ggr om man har löss eller skabb. ''Perefiri sensitisering'' Känslig på huden, kan inte tatuera mej längre för det gör olidligt ont nu. Svider nåt så in i ....... ''Temeratur känslig'', Vattnet i duschen, 36 för kallt, 38 för varmt. Har försökt att prata med läkare om det men har blivit hånskrattad åt. Har haft en som mer eller mindre löst hela problemet: Alkolist, för då får man ångest och ont i kroppen. 15 år har man gjort undersökningar och fått lyssnat på både det ena och det tredje. Många läkare säger att man ska komma ihåg allt och tala om det men när man ser att dom är helt ointresserade blir det svårt att prata. Det känns lite som att man är en lögnare så man kniper ihop mun istället. Ibland när man ändå försöker prata ser man på läkarintyget att dom inte lyssnat alls eller väldigt lite. Ett stort problem med sådant är att det sätter sej på psyket. Man blir mer deprimerad, ilsken och ledsen. Sen har vi försäkringskassan som gärn spär på allting och gärna trycker ner det som läkarna missat o trycka ner. Det är ofta som man känner att gränsen är nära, hur mycke ska man orka. Istället för att kanske kolla ordentligt och kanske ge rätt hjälp så trycker dom ner en till obotlighet. Undrar hur livet sett ut idag om nån lyssnat tidigare och man fått hjälpen man behöver. Jag har gått mellan sjukskrivning och utförsäkring sedan 2002. Undrar vad det hjälpt. Nu enligt utredningen i Växjö 2016 är min värk och mina problem kroniska. Ändå så väntar jag bara på utförsäkring pg.a att jag ansökt om sjukersättning. Nu har jag väntat på det sedan Februari 2017. Känner inget större lugn eller nån som helst trygghet. Forfarande samma oro jag haft sedan resan började.


M.V.H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av utmattad - 5 februari 2018 15:00

Har inte skrivit nåt på länge. Har inte mått så bra sen November när det kom nya hot från försäkringskassan. Har varit rätt körd i både huvet o kroppen. Har inte haft varken energi eller motivation. Gick väl in i ganska kraftig depression och hade in...

Av utmattad - 4 december 2017 15:35

Jag sitter och funderar på vad jag råkar ut för och vad många andra råkar ut för. Varför psykisk ohälsa? Kan det ha nåt med att tryggheten för sjuka och gamla råkar ut för bl.a. Det finns mycke som dom gör undersökningar och statestik på men har nån ...

Av utmattad - 17 november 2017 23:08

Förstå att man har sån värk och så mycke runt omkring sej så man inte vet hur femtiofyra stavas med siffror. Fick sitta flera sekunder med fingrarna på tangentbordet innan jag kom på: Aha, det stavas 5 och 4. Man blir lite orolig alltså. Denna förban...

Av utmattad - 15 november 2017 12:53

Idag är det en dålig dag psykiskt. Min dotter ringer till mej ledsen. Hon har lite problem med ångest och depretioner sen hennes bror tog livet av sej/min son. Hon mådde riktigt dåligt igår och mådte ta sin ångest medicin vilket gör att hon inte vakn...

Av utmattad - 12 november 2017 21:11

Nu har jag varit hundvakt hela helgen. Det har varit trevligt men dom här promenaderna man får göra är inte roliga. Vid tillfället är dom trevliga och nyttiga men efteråt. Så underbar jävla värk i bena o ryggen efter dom små TREVLIGA promenaderna. Nu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards